2016-02-08 Nu är valparna 9 veckor och alla utom vår egen "Wikki", har nu flyttat.

Lugnet lägrar sig över Mäcsgården...Bara vår egen lilla Wikki kvar..Nu försöker jag passa på henne, så hon åtminstone kissar ute mer än inne.. Man undrar dock var all urin kommer ifrån ? Känns som hon kissar varje kvart !
Ja.ja det blir ju bara bättre, blir ju längre och längre mellan "kissningarna" och då kanske man hinner ut i tid lite oftare..Annars är min valp en pigg och trevlig valp...och det låter som alla nya mattar och hussar är nöjda med sina pälslingar också! det var dock någon  som hade lite svårt att äta upp hela portionen.Det är bara att kämpa på och trixa lite, så kommer även han igång att äta bra ! Jag har inte hunnit ta så många bilder sista veckan..har haft fullt sjå med all pappers-exercis ! Det är inte klokt vad mycket papper det är som ska fyllas i och skickas både hit och dit.
Här kommer dock ett litet urval av bilder.
Börjar med några bilder på lyckliga valp-hämtare! Sorry Hannele & Kent, jag glömde ta fram kameran när ni var här. Hannele & Kent hämtade hem sin fjärde Fairfaxare...hemma väntade Socker's bror Sciraz, som nu får ta ansvar som en förståndig morbror.
 
 
Här är det Bengt & Kicki som hämtar sin sjätte Fairfax'are.  Fairfax Walk Over "Walle". Hemma väntar Mille 9år och Rolle 6 år.

 
Här hämtar Maj-Lis, Staffan och Anton sin andra Fairfax'are. Fairfax Waikiki "Wilma".

Här hämtar  Lena & Sven Fairfax Walk On "Ricky"..
 
Här hämtar Gugge & Johan och Sofia, sin fjärde Fairfaxare. Fairfax Winnipeg "Märta". Hemma väntar  halvsyster Elsa, Sockers dotter i kullen e. vår Jako's Hurricane.
Här hämtar Janne & Kerstin, Fairfax Walk The Chalk "Casso". hemma väntar en 11-åring från kennel Donshella's .
Jag ville inte vara med på bild..brukar aldrig bli bra.. men här är ialla fall en skönhet... Fairfax Wikipedia "Wikki", som stannar hos oss.

Kunde inte låta bli att testa apporteringslusten...och jorå, inge fel på apporteringslusten...lite sämre med avlämningen...Då  bar det av in i buskarna, så jag fick skicka Socker efter dummin.(Om man klickar på bilderna så kan man se dom i lite storlek.)
Nu önskar vi alla valpköpare lycka till med sockerbitarna, och så hoppas jag vi ses på komande valpträff, när det är lite mer vårlikt ute. Kram från Marianne

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: